2014. júl. 2.

Ha nyár, akkor...

V A K Á C  I Ó !



és ...   SZABADSÁG!
De hogyan?
Folyóiratokban, rádióban is aktuális téma ez. Hallgatom és van amiben egyetértek, van amiben nem.
Leírom az én véleményem a témában.


  1. Régebben írtam már a  nyári szünet hasznos eltöltéséről itt a blogon.
  2. A szakemberek véleménye.
    Hallgattam és olvastam, hogy a pszichológusok más szakemberek egyöntetű véleménye, hogy a gyerekek nyáron ne gyakoroljanak, ne tanuljanak.
    Egyetértek!
    Egész tanévben olyan sok teher van az idegrendszeren és az egész szervezeten, hogy azt nagyon ki kell pihenni, regenerálni, egyensúlyba hozni.
    DE!
    Ez szerintem nem azt jelenti, hogy egész nap csak játékkal teljen el.
    Az első 2 hétben igen. Akkor tényleg ne legyen semmi kötöttség. De ezt a gyerekek is megunják.
    Majd később okosan be kell osztani az időt.
    Ne legyen tanulás, de más jellegű kötöttség legyen minden napban egy kevés. Olyan tevékenység, amiért ő a felelős.
    / PL: viráglocsolás, zoknihajtogatás, állatetetés, stb./ Mindig valami kicsi, nem több.
    Nem jó, ha semmittevésre szoktatjuk a gyerekeket. Valamikor a kötelességtudatot is fejleszteni kell.
    Hiszen még az üdülésen is vannak feladatok.
    Pl: anyu kimossa a fürdőruhákat, apu cipeli a napozóágyat, valaki elmegy üdítőt és sört venni,
    hűvös időben elmennek múzeumba, / valamit tanulni, művelődni/

    Tudom a gyerekek abból tanulnak a legtöbbet, amit látnak a családban, de jónak tartom, mégis ha őket is bevonjuk a családi tevékenységekbe. Jó érzés, ha ő is részese a dolgoknak, ha ő is tett érte valamit, és megdicsérjük érte.

  3. Kötelező olvasmány
     Másik vitatott téma.
    Legyen, vagy ne legyen?
    Iskola és pedagógus válogatja.
    Én 3-4. osztályokban tanítok. Mindkét évfolyamon van kötelező irodalom, amit együtt dolgozunk fel.
    Minden nyári szünet előtt mondom a gyerekeknek, hogy legalább olvassanak bele, vagy kezdjék el.
    Úgyis együtt fogjuk majd elolvasni is és feldolgozni is, de legalább legyen benne valami, ami már ismerős, és szokják egy kicsit a nagyobb terjedelmű szöveget is.
    Tanácsom:
    A leendő 3. osztályosoknak a Vuk c. regényt adtam fel.
    2. osztályt végzett gyereknek ebbe belekezdeni és megérteni ez nehéz. Ezért azt javasolom, hogy az 1.,2., 3. részeket olvassa fel valaki a családban akár üdülés alatt is.
    Beszéljék meg a szereplőket, a helyszínt, az eseményeket. Ezzel megértik a gyerekek az elejét. Ezután felkelthetjük az érdeklődést a következő rész iránt és ösztönözzük, hogy most olvassa el ő. Legyen közelében ceruza, húzza alá, amit nem ért. Majd közösen beszéljük meg.
    Ha csak kevés részt olvas is el egyedül, de már elindul az önálló olvasás felé.
    Ez persze gyerekfüggő is. A jól olvasóknak könnyebben fog menni. Aki akadozva olvas, azt fölösleges ilyen terjedelmű szövegre kényszeríteni. Neki csak pár soros viccet, vagy könnyű szöveget ajánljunk.

    Kellemes, hasznos, élménydús vakációt kívánok minden diáknak!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örömmel fogadom a véleményedet!