2021. febr. 22.

Kívánságlista tanítóknak

 Kedves Tanító Kollégák!


A kötelező olvasmányok feldolgozása alsó tagozatban nem egyszerű feladat. Mégis szükség van rá, mert ahogy mindenben az alsó tagozat feladata az alapozás, ebben is az. 

Nekünk kell  bevezetni a gyerekeket abba, hogy hogyan is kezdjenek hozzá, hogyan dolgozzanak fel egy nagyobb terjedelmű szöveget, regényt. 

A tanítóknak sem kis kihívás, mert ennek módszertana nem szerepel a főiskolás anyagban. Legalábbis az én időmben még nem. Lehet, hogy van néhány tanár, aki kitér ilyen témára is. 

Nagyon helytelen az, ha tanító kiadja nyári szünetre a gyerekeknek a feldolgozást, sokszor minden támpont nélkül. Egy 3. osztályt végzett gyereknek fogalma sincs róla, hogy mit tegyen. Ráhárul tehát a feladat a szülőre, akinek módszertani ismeretek hiányában szintén fogalma sincs. Ilyenkor írnak nekem kétségbeesve, hogy segítsek. 

A regényfeldolgozást még nem lehet önállóan végeztetni a gyerekekkel, amikor semmilyen előzetes tapasztalatuk nincs. Közösen, órán kell azt megoldani, példát mutatni ezzel a későbbiekre.

Mivel ez nem könnyü feladat, segítésképpen módszertani javaslatot, feladatlapokat készítettem tanítók számára. Sőt már a Vukhoz szülők számára is.

A következő kisregényekhez készült anyag:

Fekete István: Vuk
Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön
Eric Kestner: A két Lotti
Tatay Sándor: Kinizsi Pál

Az én tanítási időmben ezek voltak a megszokott művek.

Azóta, mióta én nyugdíjas lettem valószínű változott a repertoár. Új, modernebb történetek születtek, más regények ragadták meg a tanítók figyelmét. 

Szívesen készítenék új feladatlapokat az előzőek mintájára. 
Ehhez kérném tanító kollégáim segítségét abban, hogy javasoljanak műveket, amiket ők szeretnek.
Kérem, hogy a megjegyzés rovatba írjátok le melyik regényhez szeretnétek segédanyagot.
Akkor is írd oda, ha már más ugyanezt írta, mert abból látom, hogy melyik a leggyakoribb.

Nagyon örülnék, ha leírnátok a véleményeteket. Kíváncsi vagyok az újabb trendekre.

Előre is nagyon köszönöm.

A már elkészült munkáimba az oldalsávon feltüntetett képekre kattintva lehet belenézni.

Jó munkát kívánok ebben a nem mindennapi helyzetben minden tanítónak!

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örömmel fogadom a véleményedet!