2017. márc. 5.

Olvasónapló újszerűen

Kincskereső kisködmön

A kötelező olvasmányoktól mindig ódzkodnak a gyerekek. Olvasni KELL, feladatok vannak, tiszta borzasztóság.
De ha azt akarjuk, hogy mégis a mi /tanítók/ akarata győzzön, ki kell találni valami érdekesebb, divatosabb módszert.
Engem a most nagyon trendi scrapbook albumok inspiráltak, hogy valami hasonló módon vezessük az olvasónaplót.
Többlet munka az biztos. Minden órára beragasztani a zsebecskét, fénymásolni, kivágni,beletenni a kérdéseket, közben ellenőrizni az előző órai munkákat. Este TV nézés közben állandóan vágtam a csomagoló papírokból a zsebeket, dekornak valókat. Kinyomtattam képeket régi tárgyakról, azt is beletettem. pl: sarkantyús csizma, mézeskalács szív stb.
 De másnap, amikor kinyitották a gyerekek, nagyon jó volt látni az örömüket, a kíváncsiságot, és azt, hogy nem a munkát látták benne, hanem továbbgondolták és ők is alkottak. Sokszor visszakérték szünetben, vagy szabadidejükben és csinálták.
A Kincskereső kisködmönt sokan nem választják a régi szövegezés miatt. Nálunk a 4. a-sok és tavaly a 4. c-sek is egyöntetűen azt mondták, hogy: " De kár, hogy vége!" 
Hát ezért volt érdemes.

Néhány kép a munkájukból:









6 megjegyzés:

  1. Kedves Tanító néni! Tetszik ismerni a lapbook-ot? Az pont erre szolgál - ajánlom szeretettel Gyereketető weboldalát - sok cikket írt már erről, önállóan is megtervezhető, szülői segítséggel, de több kötelező olvasmányt ki is dolgozott lapbook-ra (én csak lapkönyvnek nevezem :)): https://gyereketeto.hu/termekkategoria/olvasonaplo/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mária!
      Igen ismerem a lapbook-ot is, és a Gyereketetőnek is olvasója vagyok régóta. Hasznos és nagyon jó az oldala, gratulálok hozzá. De ezt a stílusú naplót nem onnan vettem, hanem Susan Branch-tól. Weboldala megnyitható az oldalsávomból. Üdvözlettel: Pásztorné, Erika.

      Törlés
  2. Kedves Erika!
    Gratulálok az ötlethez és a megvalósításhoz. A lányoméknak nem volt kötelező a Kincskereső, de a barátnőjének egy másik iskolában 2. osztály után (!!) igen. Nyárra kapták meg olvasnivalónak és persze szenvedett vele gyerek és felnőtt egyaránt. Rengeteget kellett magyarázni hozzá, és legyünk őszinték, nem volt jó hatással az olvasás megszerettetésére. És miután elolvasták, új tanítót kaptak, akinek nem ez az olvasmány kellett.
    De ez az újszerű olvasónapló nagyszerű dolog! (Én a lányomnál hasonlóval tudtak elérni, hogy a Vuk-ot olvassa el, még Tőled is kaptam kérdéseket hozzá. :)) Ami nagyon tetszik, hogy tapasztalt tanítóként is képes vagy újításra! Több munka, de több az élmény is!
    Üdvözlettel
    Ildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildi!
      Köszönöm a dicséretet. Csodálkozom azon, ahogy feldolgozták a lányodék.
      Először is 4. osztályban vagyunk, nem 2.-ban. Másodszor nem otthoni munka, hanem óráról órára dolgozzuk fel, és én minden részt felolvasok nekik, hogy az érzelmi és tartalmi megértés meglegyen. Még ezután otthon is el kell, hogy a részletekre is ügyeljenek.
      Akárhogy nem megy semmi.

      Törlés
  3. Kedves Tanítónő! Nagyon szerettük ezt a könyvet, mi itthon olvastuk el, a kisfiam másodikos. Ő is nagyon élvezte Gergő történetét és nagy hatással volt ránk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, hogy így van. Érdekes, hogy bármennyire régi történet, és a nyelvezete is nehezebb a mai gyerekeknek, mégis nagyon szeretik. Móra Ferenc a szívhez szól és úgy látszik célba ér.

      Törlés

Örömmel fogadom a véleményedet!