2011. okt. 13.

Ősz

Szeretem az őszt.
Minden tekintetben. Hangulata van. Jó hangulata. 
Szépek a színek, a fények, finomak az illatok, az ízek.
Persze csak azt a részét szeretem, amelyik "...  karja  a nyárba kapaszkodik". A végét, a haldoklást már nem.
Az iskolában is szeretem.
A gyerekek visszataláltak egymáshoz és a tanuláshoz is. Elmúlt a nyár utáni kábulat. Az év eleji feszélyezett hangulat, kedvetlenség.
Most már van kedvük tanulni, beállt az osztályban a régi jó hangulat. Az órákon visszatért az elmélyült CSEND.
Imádom. Amikor belemélyednek a munkába és remek dolgokat alkotnak.


Az őszi téma nagyon megszínesíti az oktatást. Minden tantárgyban.
Környezetből az őszi gyümölcsök, zöldségek megismerése. Az őszi munkák a kertben. 
Jó volt elmenni Petiék kertjébe és mindezt megnézni élőben.
Olvasásban:
Az írók költők is sok szép mesét, verset adtak nekünk. A gyerekek is imádják.


A lyukas dió c. mese feldolgozása közben sokat beszélgettünk.


A róka szőlőben c. versből levontuk a tanulságot.


Őszi tájat rajzolni mindenki nagyon szeret.

De az igazi lehetőségek rajz és technika órán vannak.


Levélkép: Repülő madár.


Színpompás levélnyomatok.

Persze délután a napköziben is folytatódik az őszi varázslat. 
Ezeket a szép alma és körte fákat ott készítették.
Fel sem fért minden a faliújságra.


Hát ezekért szeretem én az őszt az iskolában. 
A magán életben is szeretem, de az másik történet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örömmel fogadom a véleményedet!