2012. ápr. 26.

Újra Anyák napja

Már eltelt 1 év, pedig nem is olyan régen készültünk az anyák napjára elsőseimmel. Immár 2. osztályosok.
Egy lépést előrébb léptünk az ügyességben. Hosszabb verset tanulunk, több és nehezebb ajándékot készíthettünk, mint tavaly. Tavalyi munkáink
A verstanulást és a készülődést fontosnak tartom. A kötődés, odafigyelés, szellemi kapocs erősítője a készülődés. Ez idő alatt a gyermek az anyukájára gondol, érzelmileg összekapcsolódik vele.
Egy édesanyának legszebb ajándék mindig az, amit a gyereke készít, mond, vagy tesz. Nem hasonlítható össze a bolti ajándékkal, mert nem ugyanazok az érzelmi erők motiválják a kettőt.
Ezért hangolom rá a gyerekeket az ajándék készítésére. Mellé még néhány jótettet is tehetnek ezen a napon.
Átvehetnek olyan kisebb munkát az anyukájuktól, amit meg tudnak csinálni, segíthetnek másban is. Kiszolgálhatják őket úgy, ahogy őket szokta az anyuka.

Több órán át készítettük az ajándékokat. A gyerekek már alig várták ezeket az órákat. Csendben, odafigyelve dolgoztak. Majd örültek a kész daraboknak.


Hagyományos tanítós darab. A tulipánokat hajtogattuk, majd csak alul ragasztottuk le, hogy egy kicsit térhatású legyen. Ez nyitható lap. Ha kinyitjuk, belülre ragasztottuk annak a versnek a kéziratát, amit tanulunk. Az írás füzet közepébe írtuk és kiszedtük.



Mostanában érdekel a scrap technika. Gyönyörűségeket lehet találni neten, hozzá leckéket is. Például itt.
Innen vettem az ötlete ehhez a képhez. A gyönyörű scrap papírt és az arany felirat matricát hobby boltban vettem hozzá. Az antikolást teával oldottam meg. Belül olvasható a kinti kivágott vers egészben.


Ezt a képet a nagymamáknak készítettük. Egy órán át lyukasztották. Közben mesét olvastam, hogy ne legyen olyan unalmas. A végén megkérdeztem, hogy nagyon megfájdult a kezetek?
- Nem, válaszolták a nyakunk fájdult meg. Túlzottan figyeltek a pontosságra.
Napköziben készítettek még zsenília virágot, verses virágos színezőt színeztek, és virágcsokrot papírból.

Az olvasás órán is erről a témáról olvastunk, írtunk is róla, beszélgettünk is.
Tulajdonképpen projekt munka volt, és még a héten tart.

Szeretem, amikor egy fontos témát több oldalról világítunk meg. Így kerek, így komplett, és nagyban tágítja a gyerekek látókörét.
Több ötletet is írtam az Anyák napja köszöntésére a Szülők lapján

Most már csak én izgulok, hogy sikerüljön a meglepetéseket jól eljuttatni az anyukáknak.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örömmel fogadom a véleményedet!